Når du handler hos os, skal du henvende dig direkte til os.
Ved spørgsmål eller lignende anvend da vores firmaoplysninger:
Combi-System ApS
Slåenvej 2E, 8930 Randers NØ
CVR. nr. 39518473
Telefonnr. 86 40 81 44
info@combi.dk
§1 Aftalegrundlag
1.1 Nærværende salgs og leveringsbetingelser definerer kunden som ordregiver og COMBI-SYSTEM ApS som COMBI-SYSTEM.
1.2 For alle ordrer gælder den fremsendte ordrebekræftelse og nærværende salgs –og Såfremt der er uoverensstemmelser mellem dokumenterne, er ordrebekræftelsen altid gældende.
1.3 Afvigelser fra ordrebekræftelse eller salgs –og leveringsbetingelserne kan kun afviges ved skriftlig aftale, hvoraf det fremgår, at ovennævnte betingelser har forrang.
1.4 Produkternes udformning, variant, farve og udstyr fremgår af ordrebekræftelsen.
1.5 Ordrebekræftelsen er gensidigt bindende ved retur bekræftelse fra ordregiver enten mail eller brev.
§2 Opmåling
2.1 Kunden varetager, med mindre andet er aftalt, altid opmåling. Andet kan kun aftales skriftligt mellem parterne og vil altid fremgå af ordren såfremt ansvaret for opmålingen tillægges COMBI-SYSTEM.
2.2 Kunden godkender som del af ordrebekræftelse mål og
§3 Montage -og Adgangsforhold
3.1 COMBI-SYSTEM lægger til grund, at bæreevnen på gulvarealer er tilstrækkelig, er jævne og rette, herunder for
3.2 Der er uhindret adgang til montage/leveringssted med sækkevogn og løftemateriel for transport af de aktuelle
3.3 Såfremt montagestedet ikke er klar til produktmontagen på det aftalte tidspunkt, sker følgende,
3.3.1 Enten, anviser ordregiver alternativt
3.3.2 Eller, ordregiver nægter
3.4 Ekstra arbejde, der opstår på montagedagen, formidles til kunden hurtigst
3.5 Såfremt ordregiver under punkt 3.1. eller 3.3.2. ændrer på ordrens forudsætninger, er COMBI-SYSTEM berettiget til uden videre at fakturere det aktuelle tillægsomkostninger til ordregiver.
3.6 COMBI-SYSTEM er overfor bygherre ikke ansvarlig for manglende hæfteevne i vægge , skævheder i gulvlag, tæthed i fugninger mellem andre materialer end COMBI-SYSTEMs egne produkter, og opklodsning af glideskinner til kompaktanlæg og andre rullende enheder, som følge af skævheder hos bygherre.
§4 Finish
COMBI-SYSTEMs produkter fabrikeres overvejende i stål. Det bemærkes, at der kan opleves mindre mispas såfremt gulvarealerne ikke er plane, vandrette eller er udformet på en ukonventionel måde. Stålskabe kan have en mindre ”tanding”, der kan imødegås ved en sidevejs hæftning i skabenes sektioner.
Lakering af varmgalvaniserede overflader kan fremstå med mindre struktur i overfladen, hvilket ikke skyldes dårlig kvalitet eller fejl, men er et udtryk for at zinklaget i galvaniseringen er gået i forbindelse med stålet og dermed skaber en ujævn overflade.
Stålfabrikation kan pga. materialets trækning under forarbejdning skabe mindre mispas der kan komme til udtryk i samlinger, lågetolerancer og vinkling.
§5 Annullering og misligholdelse
5.1 Såfremt kunden annullerer en ordre, er kunden forpligtet til, at betale COMBI-SYSTEM erstatning i henhold til dansk rets almindelige erstatningsregler.
5.2 Såfremt kunden misligholder sine forpligtelser, er COMBI-SYSTEM berettiget til uden videre at ophæve aftalen uden at ifalde erstatningsansvar eller Annullering under disse forhold fjerner ikke COMBI-SYSTEMs muligheder jvfr. punkt 4.1.
§6 Leveringsforhold generelt
6.1 COMBI-SYSTEM er forpligtet til at levere indenfor den aftalte Forsinkelser kan ikke regnes i økonomi uden skriftligt aftale.
6.2 AB 92 eller lignende regelsæt indgår ikke med mindre, det er skriftligt
6.3 Forsinkelser, der skyldes kunden, kan, såfremt det resulterer i ekstra omkostninger for COMBI-SYSTEM, debiteres
§7 Produktgarantier
7.1 Der ydes 10 års garanti på alle produkter fabrikeret af COMBI-SYSTEM i Randers.
7.2 Garantien omfatter alle udskiftelige komponentdele og produktet som
7.3 Garantien bortfalder, såfremt produktet udsættes for overlast af enhver Herunder vold, ødelæggelse af overflader, vridninger, fejl montager, skævheder i byggeri, fugt, kemikalier, saltkoncentrater.
§8 Mangler
8.1 COMBI er forpligtet til at afhjælpe eventuelle mangler hurtigst
8.2 Såfremt en mangel konstateres, vil der blive udarbejdet en afvigelsesrapport, således ansvaret kan Herefter er COMBI-SYSTEM ansvarlig for, at udbedring sker inden for 4 uger.
§9 Garantistillelse og acontobetaling
9.1 Ved ordrebekræftelse kan COMBI-SYSTEM kræve, at kunden stiller sikkerhed for den samlede købesum.
9.2 Garantien kan stilles som en traditionel bankgaranti eller en deponering af købesummen i et pengeinstitut godkendt af COMBI-SYSTEM.
9.3 Normal praksis er, at kunden indbetaler 40% af købesummen ved ordre, svarende til det aftræk COMBI- SYSTEM ApS reserverer til basiskomponenter og hoveddele til fremstillingen på eget lager.
Restsummen betales enten aconto løbende i takt med den fysiske leverance, og her kan COMBI-SYSTEM ApS afhængigt af ordrestørrelsen vælge, at afregne løbende netto kontant på leverede ydelser.
Normalt indbetaler kunden blot den resterende 60% andel ved projektafslutning med de forud aftalte betalingsbetingelser som fremgår af den enkelte ordrebekræftelse .
9.4 COMBI-SYSTEM kan vælge at lægge kreditgodkendelse til grund for
9.5 COMBI-SYSTEM har ret til at fakturere kunden løbende i takt med afholdelse af omkostninger til ressourceforbrug herunder råvareindkøb, forarbejdning, lakering, intern montage, fragtydelser og montageforløb, sammenligneligt med betalingsvilkår AB-92.
Ordrebekræftelsens betalingsbetingelser fratager ikke COMBI-SYSTEM for ret til den løbende afregning, afsluttende faktura fremsendes til betaling jvfr. betingelserne.
9.6 COMBI-SYSTEM er altid berettiget til at modtage aconto afregning der står i relation til det leverede omfang af hel eller del-leverancer. Dette kan benyttes ved leverancer, der ikke er endeligt Restbetalingen sker ved afslutning.
§10 Værneting
Eventuelle tvister skal afgøres ved Retten, 8900 Randers.
§11 Dokumentation
Alle ordrer henviser produktmæssigt til seneste opdaterede produktblad. Produktblade kan rekvireres hos COMBI-SYSTEM.
§ 12 Ejendomsforbehold
COMBI-SYSTEM opretholder ejendomsret til produkter leveret til kunden, indtil fuld og endelig betaling er sket. Opretholdelse af ejendomsretten sker efter følgende procedurer:
Overforfald af betaling på mere end 8 dage i henhold til ordrebekræftelse og fremsendt faktura resulterer i en rykkerproces varsel 1-3. Herefter sker varsling af besøg hos køberen med henblik på returnering af de købte produkter, såfremt disse på tidspunktet stadig er ubetalte.
Alle omkostninger i forbindelse med besøgsvarsel, afhentning og returnering af produkter debiteres køberen.
§ 13 Andet
COMBI-SYSTEM forbeholder sig retten til at henvise til nyeste NLM-betingelser i tilfælde, hvor ovenstående betingelser ikke er dækkende.
Copyright ©2024 All rights reserved.